Generalist Brede Hoed Team gemeente Diemen

Voor 20 – 24 uur per week

 

Algemeen

Diemen, dichtbij Amsterdam en een dynamisch dorp. Diemen is met 2 NS-stations één van de best bereikbare gemeenten, zeker met het openbaar vervoer. Je bent dicht bij de natuur en het groene hart van Nederland, waarvan Diemen de noordelijkste punt is. Diemen is als groeigemeente continue in ontwikkeling. Naar verwachting gaat de gemeente de komende jaren groeien naar meer dan 35.000 inwoners. De gemeente Diemen heeft een dorps karakter, maar met een stedelijk profiel. Werken vanuit het perspectief van de inwoners is voor Diemen een belangrijk uitgangspunt.

 

Het Brede Hoed Team

Het Brede Hoed Team ( het sociale wijkteam van Diemen) sluit aan op het Brede Hoed Netwerk in Diemen waarin alle eerstelijns partners samenwerken. Het Brede Hoed Team bestaat uit generalisten die casusregie voeren over casuïstiek waar sprake is van meervoudige problematiek en waar er veiligheidsrisco’s zijn voor kinderen en/of andere leden van het huishouden. Dit alles binnen het vrijwillig kader. In het team zijn we betrokken op elkaar, hebben ook humor en we delen successen en tegenslagen

 

De expertise van de medewerkers in het BHT is divers. Dit zorgt voor een brede blik bij de analyse van de problematiek. Een meerwaarde voor het team en de klant.

Er is veel ruimte voor de individuele verantwoordelijkheid. De verantwoordelijkheid voor cases ligt primair bij de generalist, onder aansturing van de coördinator.

 

Wat wij vragen

Een afgeronde relevante HBO-opleiding of WO opleiding is vereist (bijvoorbeeld HBO MWD, SPH, Psychologie) en de kandidaat beschikt bij voorkeur over minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een maatschappelijk betrokken organisatie.

 

Functiekenmerken

  • Integraal werken: werken met jeugd, volwassenen en systemen met multi-problemen;
  • Beschikken over een helikopterview op het proces en aan elkaar verbinden van werkvelden.
  • Regie voeren (coördinatie van betrokken zorg-/hulp/dienstverleners van verschillende organisaties);
  • Bij stagnatie knopen doorhakken.
  • Transparantie als de basis van al je handelingen
  • Deskundigheid op het gebied van kind veiligheid;
  • SKJ registratie
  • Werkervaring in verschillende sociale beroepen;
  • Kennis van verschillende culturen;
  • Werkervaring opgedaan in een sociaal/wijk/CJG team;
  • Vertrouwd met het voeren van systeemgerichte gesprekken;
  • Vertrouwd met een oplossingsgerichte gespreksmethodiek;
  • Kennis van de sociale kaart;
  • Nieuwsgierigheid, met een open geest en leergierig;
  • Sociale en verbale vaardigheid, je maakt makkelijk contact en bent integer;
  • Je kan en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken;
  • In de samenwerking laat je zien dat je goed grenzen aan kunt geven; goed voor jezelf in je rol van professional kunt zorgen/ vragen stelt en reflecteert met een open houding en je bent
  • bereid deel te nemen aan intervisie
  • Flexibiliteit in denken en doen; “out of the box” denken.
  • Bij stagnatie kan je knopen doorhakken.
  • Maakt inhoudelijk de juiste afweging tussen ‘zo licht als mogelijk en zwaar als nodig’.

 

Informatie

Indien je vragen hebt over deze functie kun je contact opnemen met mevrouw Mercedes Beer, via telefoonnummer 06-33315317. Meer informatie over onze organisatie kun je vinden op www.altra.nl

 

Solliciteren

Je motivatie en Curriculum Vitae ontvangen we graag uiterlijk 23 september 2018 via het mailadres werk@altra.nl t.a.v. mevrouw H. Aktas, Medewerker HR, onder vermelding van vacaturenummer 1932 in het onderwerp.

 

Deze vacature is zowel intern als extern gesteld. Bij gelijke geschiktheid geniet een interne kandidaat de voorkeur. Het inwinnen van referenties en het overleggen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) behoren tot onze standaardprocedure bij indiensttreding. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld