Onze medewerkers zetten zich volop in voor de kwaliteit van het onderwijs en de hulpverlening. Wij vinden het belangrijk dat u zich goed geholpen voelt. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Laat het ons dan weten, zodat we de kwaliteit van ons werk kunnen blijven verbeteren. Daarom zijn hierover regels en afspraken vastgesteld in de klachtenregeling. Hieronder staat in het kort beschreven wat u kunt doen als u een klacht heeft. Een uitgebreide beschrijving vindt u in onze Klachtenregeling Altra.
Wie kan klagen?
Leerlingen, cliënten en hun ouders kunnen een klacht indienen. Maar ook anderen, zoals pleegouders, voogden en andere betrokkenen die zich door ons werk benadeeld voelen kunnen een klacht indienen.
Waarover kunt u klagen?
Klachten kunnen over van alles gaan. Misschien is er iets misgegaan in het contact met één van onze medewerkers. Maar het kan ook te maken hebben met de kwaliteit van ons onderwijs of onze hulp.
Wat gebeurt er met mijn klacht?
U ontvangt, na de behandeling van de klacht, een schriftelijke en gemotiveerde beslissing, die ook aan de Raad van Bestuur van Altra wordt gezonden. De Raad van Bestuur besluit of, en zo ja welke maatregelen er op grond van de beslissing moeten worden getroffen en informeert u schriftelijk hierover.
Waar kunt u terecht met een klacht?
Ondersteuning bij het indienen
Ouders en jongeren kunnen met vragen en klachten over jeugdhulp terecht het AKJ – vertrouwenspersonen in de jeugdhulp. Zie voor meer informatie www.akj.nl. Leerlingen van het Altra College en de Bets Frijlingschool kunnen ondersteuning vragen bij de interne vertrouwenspersonen. De contactgegevens van de vertrouwenspersoon zijn bekend bij de locatie/school en kunt u ook vinden in de schoolgids (zie www.Altra.nl)
Altra AKJ
Klachtencommissie Altra IJsbaanpad 9-11
Rode Kruisstraat 32 1076 CV Amsterdam
1025 KN Amsterdam Telefoon: 088-5551000
E-mail: klachtencommissie@altra.nl E-mail: info@akj.nl