Iemand met een camera in je klas, je eigen beelden terug kijken en deze samen bespreken. Dat klinkt spannend. En dat is ook het ook. Maar de ervaring van deelnemers leert ons dat zij het als zeer prettig ervaren. Door de camera krijg je een eerlijk beeld van je eigen functioneren. Je hebt veel kwaliteiten in handen, van waaruit je verder kunt werken.
De scholing wordt aangeboden in twee varianten;
Door het zien van je eigen functioneren, kun je een hulpvraag veel concreter bespreken. Je leert kritisch te kijken naar je eigen handelen en hier op te reflecteren.
Docenten.
Gemiddeld zijn er drie tot vier bijeenkomsten en twee tot drie filmopnames per docent. Voor de intervisie is het aan te raden bij minimaal elke docent eenmaal filmopnames te maken in de les. Op aanvraag kan dit nog een tweede keer. Het aantal is afhankelijk van de groepsgrootte. We raden aan te werken met een groep van ongeveer zes personen.
Voordat we het traject starten vindt er altijd een voorgesprek plaats. We passen de inhoud graag aan de behoefte van de deelnemer(s) aan.
Werken met beeld geeft een puur beeld, leert je je kwaliteiten te zien en te werken vanuit datgene waar je in uitblinkt.